jaha, då kan Rasmus saker som jag inte kan...

Idag är det måndag...utifall nån hade missat detta...
.
SKulle in till stan idag men Jonte och Musse, åka tåg tillochmed, in till Ms jobb och sen gå lite på stan innan M och Rasmus skulle på bio och se Trassel!! Självklart lyckades vi sova för länge, vaknade 8.20 och är tvungen att gå hemifrån senast 8.55, inte så farligt kan ju tyckas men har man  2 pojkar som skall ha frukost, kläs på och göras klara så är det mer eller mindre omöjligt.. Jag fick spela ut ett trumfkort, fick få Musse att klara sig helt själv, fixade snabbt i ordning hans frukost bara sen åt han själv, gjorde morronpinken å allt sånt, klädde på sig och allt själv, helt grym är han! Själv fixade jag till Jonte, vilket i sig är ganska så tidskrävande, så när båda pojkarna var klara 8.56 var jag själv inte helt klar om man säger så...
Men snabbt och lätt så var ja själv redo för att gå hemifrån och klockan var 9.00, inte så påkigt iaf, dock så kvarstår ju faktumet att det tar 15 minuter att gå snabbt ner själv, och nu hade jag en fullastad barnvagn och en Rasmus som skulle gå själv, kändes helt omöjligt...
SÅ när vi kommit typ 300 meter hör jag bussen komma, busshållplatsen ligger ytterligare typ 400 meter upp för backen, så det blev Musse upp på axlarna och lägga benen på ryggen...chaffisen såg oss som tur va så han väntade men SATAN vad tungt det var att springa med allt...
.
Mysigt på stan sen, men inget speciellt hände.. Musse ville bara se sin film, och när jag hämtade dom efteråt sken han som en sol..han hade älskat varje sekund typ :)
.
Sen var det dags för Musses simskola, han har ju blivit riktigt grym idag men det steget han tog idag gjorde iallafall mig helt jätteförvånad! Musse lärde sig under dagens 30 minuter att flyta, simma ryggsim och tog sina första steg mot att kunna crawla, dvs armarna rakt framåt, ansiktet neråt och benspark.. Helt fantastiskt duktig är han!
Problemet (om man nu kan kalla det problem) är att ha nu kan ännu mer saker som jag inte kan... Tidigare har han ju kunnat sånna onödiga saker som att typ kunna lukta på sin fot och såna saker, men nu kan han alltså flyta... Detta är något som jag inte överhuvudtaget ens i närheten klarar av, något som M inte är sen på att påpeka och mobbas för.. Nu kommer det bli ännu värre när Musse kan detta oxå...
Shit, kommer bli en tung resa till Turkiet..
.
Ikväll är det handbollsträning, en träning som bör vara ganska gödig pga segern igår, funderar på att ta ett dubbelpass idag och åka ner och gymma innan oxå, hade suttit fint! Jo så får det bli..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0