Längesen nu...

Herregud, vet inte ens var jag skall börja, så längesen var det som jag bloggade! men varför inte ta det från början, typ nåntans kring lördag den 29 januari...
.
Lördagen var kommen, jobbat var igång och jag gjorde inget annat än att längtade till att klockan skulle bli 15.15 och jag äntloigen skulle få spela match mot Ale, ett lag som jag personligen aldrig fått stryk mot och en match som va mycket viktigt för oss i och med vårt inte alltför roliga tabellplacering!
Dessvärre kände jag under dagen att jag bannemej inte blivit frisk än, hade varit sjuk/förkyld/hängig/off/orklös i mer än en vecka och trodde verkligen att jag skulle blivit frisk till matchen - ack så fel jag hade! Det räckte med att jag gick från Rivö till grenslestället så var jag andfådd och trött! Det fick bli att ringa samtalet till coach Putte och säga att jag inte kunde spela - sugigt värre! laget lyckades dock ändå knipa poäng och det känns för jäkla gött iallafall!
.
SÅ istället för match blev det att åka lite tidigare mot idre, 17.34 lämnade vi Hemmet och rattade norrut! Planen var att Rasmus och Jonte skulle vara vakna till omkring 8 (åtminstone Rasmu för Jonte sover ju så mycket ändå) och den planen grusades mer eller mindre direkt! Musse Somnade typ efter 30 minuter och Jonte likaså! Med tanke på hur det gick förra gången vi åkte långt och Musse grät i mer eller mindre tre timmar is träck fick jag ganska så dåliga vibbar...
Det skulle dock visa sig att Musse blivit en riktigt stor kille, trots att han var vaken typ mellan 20.30 och till vi kom fram till stugan 02.02 så var han hur go och glad som helst! Musse va helt enkelt grym...
.
Idre
.
Från minut ett på söndagen kände jag detta är så sjukt gött, detta trots att jag skulle åka skidor för första gången på typ 13 år! Premiärturen från stugan till backen höll på att sluta i katastrof, kände mig helt vilsen och undrade varför jag gav mig in på detta - Men det tog bara ett åk sen satt det där! Angelica, som var med oss på resan, hade ju fusktränat eftersom hon åkte över nyår så hon kunde ju redan.. men vi hade riktigt kul ändå! Efter några åk bestämde vi oss iallafall för att testa på en svart backe och valde en helt på måfå - Det var inte bättre än att det var den brantaste av alla de vanliga svarta backarna och jag mer eller mindre panikskrattade hela vägen ner, klarade backen utan att ens vara nära på att ramla och när jag sen är på transportbacken till liften kommer jag lite fel, tappar balansen och ramlar!
aha, här klarar man en svart backe och så ramlar man i pyttetransportbacken - och har dessutom jätteproblem med att komma upp...
.
Musse
.
Musse fick för första gången stå på ett par skidor, detta gick faktiskt över förväntan! redan första dagen åkte han ner för barnbackens lättaste del! Han var även uppsatt på skidskola, något som han älskade dels för att han gillade sin Skidlärare Maria och dels för att det var tre tjejer i gruppen - tjejtjusarn Musse!!
Vi införskaffade även en så kallad skidsele, helt enkelt en sele man sätter på barnet så kan föräldern, dvs jag, åka bakom och parera farten! Detta gjorde att Rasmus åka sittlift upp till toppen och åkte både blå och röd backe och även sin älskade Askestig (aske var Idres maskot och han hade en backe som hade små tunnlar, hopp, broar och sånt) Musse älskade den backen!!
Musse fick även gå på Barnens Afterski alldeles själv, det var föräldrafritt! Behöver jag ens nämna att han tyckte detta var jätteroligt och att han träffade massa tjejer?
.
Afterski
.
Japp, M och Angelica hade snackat om att gå på afterski, själv stannade jag hemma med Jonte eftersom han är lite för liten för att gå på sånt! (fanns familjens afterski men jag tror att det hade varit för hög volym för en 6 månaders kille även är)
Sagt och gjort, M och Angie åkte till afterskin och jag tog hand om barnen, när jag sen lämnade musse på Barnens Afterski hörde jag att det var uppehåll med trubaduren så jag tog med mig jonke upp till M och Angie som var sådär lite goa och smårunda under fötterna - söta! När sen Trubaduren kom tillbaka gick jag till huset med jonke, och jag han inte ens lämna Stället innan killarna var framme och raggade på M och angie! Det var faktiskt ganska så roligt, en ren slump att jag såg detta men den här killen som var framme och skulle ragga upp M så precis ut som McLovin från Filmen supersugen - han hade som väntat inte mycket att hämta hos M!
.
Sagt, gjort och hört
.
- Panikstart på resan, på söndagskvällen kaskadspydde Jonte, inte kul alls, detta fortsatte sen under veckan.
- Musse spydde på söndagsnatten, jag tog på mej ansvaret att ta hand om honom så låg i samma säng som honom, fick knappt en blund sömn eftersom jag var orolig för att jag skulle få en go och härlig spya i nacken - hade varit mindre kul!
- Alla vi tre vuxna gjorde minst varsin töntvurpa, jag i transportbacken, M i en trappa och på toppen när vi skulle ta kort och Angelica precis innan en knapplift...
- Åkte lift med två killar från skara som verkligen pratade som Björn gustafsson gör i WoWsketchen - ordet noob användes flitigt och jag kunde knappt hålla mig från skratt!!
- Jag och musse skulle kasta snö på M och Angie när dom bastade, detta slutade med att musse inte bara gjorde en utan TVÅ vurpor i vattnet på golvet - sötmusse!
- Musse var hård i magen och kunde inte få ut det på toaletten, han satt och grät och jag försökte säga att han kunde vnta med att försöka men han vägrade sluta! efter typ 30 minuters försök kom jag på att han kunde på iPoden och spela lite på. Efter 5 minuter utbrister en glad och tömd Rasmus veckans kommentar;
Pappa, Jag visste inte ens att jag kunde bajsa så mycket, hela toaletten är full...
.
den kommentaren får avsluta mitt korta men kanske ändå ganska så roande inlägg om semester veckan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0