Solsidan...

Asså, Solsidan... Fy satan vad det är bra...
Jag skall nu förklara varför jag tycker det är så bra...
.
För det första, man skrattar ju åt Fredde å Mickans överklassliv, Fredde som köper precis allt som går att köpa och Mickan som ränner omkring på diverse affärer och tycker att 6200 spänn för ett par skor på rean är ett kap - riktigt överklassliv... Men det som gär det hela roligt är att man verkligen kan känna igen sig själv i deras problem och deras vardag, även om nu då inte jag köper kablar till mina högtalare för X antal tusenlappar eller en multifjärr för 38500 kronor... för det kan jag helt enkelt inte göra, därmed INTE sagt att jag egentligen inte hade velat, haha! Jag är helt enkelt en liten budgetvariant av Fredde...
.
För det andra, då kommer vi till min personliga favorit i Solsidan- Anna! Jag tycker att Anna är så sjukt rolig, och allt detta beror på att på något konstigt sätt så har dom monterat upp små kameror i hela vårat hus och följt Ms varenda steg! Visst, jag drar det kanske till sitt yttersta nu, men alltså det är så många saker som hon säger, gör och tycker som jag kan direktrelatera till M! Detta gör det hela helt fantastiskt kul...
Ta inte illa upp bejb, du vet att du är fantastisk!
.
För det tredje,
Ove Sundberg! jag säger bara det, Ove Sundberg! Vilken otroligt irriterande människa, en sån som finns i de flestas omgivning som ingen egentligen tycker om, men ingen kan med att säga det rakt ut... Ove är helt "spot on", om man säger så! Varenda avsnitt är det något han gör som man kan känna igen från någon man känner, har känt eller har någon som känner en som gjort samma saker!
.
För det fjärde, alla "extrapersoner" dvs dom som kanske bara är med i ett avsnitt eller två men samtidigt gör att just de få avsnitten blir ännu bättre! ta bara den här Göran som var med i dagens avsnitt, vilken jäkla gris lixom! Jag hade själv aldrig kunnat vara på det sättet, varken mot mina bekanta eller mot bekantas barn, men det är samma sak här, mam har någon runtomkring sig som man själv kan se likheter med i detta fallet Göran då, eller Annas brorsa eller den där krischan, killen som gör livet surt för dej för att han har det liite liite bättre på olika punkter..!
.
Solsidan är fanimej det bästa som svensk humor någonsin gjort och någonsin kommer att göra!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0