Angelica!

Idag är det min kära syster Angelicas egna dag, hon fyller år! Och det är inte vilken födelsedag som helst heller, hon fyller minsann 25 år! Snacka om att tiden går snabbt... Min lilla pluttsyster Angelica fyller 25..haha!!
.
Tänkte att jag skulle tillägna ett helt inlägg åt henne nu bara för att lixom, så här kommer lite kuriosa om Angelica!
.
Mitt första riktigt minne, som jag själv kommer ihåg av min syster och inte har fått berättat för mig var när jag var omkring 4-5 år och Angelica var då nånstans 2-3 år. Hon kunde inte säga sitt namn utan sa istället ajeka, mycket vackert!! Jag spenderade en hel kväll med att få henne att säga An-je-li-ka (och jag vet att hon stavar med g och c men för att alla skall förstå hur jag la upp ordet blir det enklare såhär!). Efter timmar av lärande så fick hon äntligen till det och jag var världens stoltaste storebror! Ett annat minne jag har av lilla Angelica är nånstans kring samma ålder, hon skulle sova vilket hon typ aldrig ville! Så istället för att sova som en docka låg hon och slog på sin säng ram och lekte att det var ett piano samtidigt som hon låg och sjung - väldigt lätt att sova då lixom!!
.
Vi flyttar fram något år, vi var ute och lekte och kommer inte ritkigt ihåg vad vi gjorde! Men iaf, när Angelica sprang omkring kommer Stefan, områdets värsting på typ 8 år, cyklandes och dönar rakt in i angelica med styret - PANIK! Men allt gick såklart med lillfisen!!
.
Jag har såklart en miljard minnen om min härliga syster, men jag hoppar över en massa år och kommer fram till typ 98 - 99 kanske - angelica är då dvs runt 13 år! Vi är i Cypern med familjen och typ alla killar och tjejer som är där tror att vi är tvåäggstvillingar, - voffan? Visserligen var hon typ färdigvuxen på den tiden och jag knappt börjat växer men iaf, jag ser ju mycket äldre ut än henne! :D
Vi stannar kvar på samma semester, tror vi är inne på andra veckan nu eller iaf på slutet av första! Jag och Daniel (lillebrorsan) leker hela tiden, hoppar i vattnet dyker och håller på medan tråkAngelica bara sitter och läser bok och är allmänt sur! Efter typ 5 dagars konstant surande blir jag lite irriterad och frågar såklart - vafan har du mens eller? Angelica får ryck och blkir apsur, så nu i efterhand var det kanske inte rätt fråga! Men oavsett - Spot on!!
.
Nu på senare år har min relation till Angelica blivit mindre och mindre syskon och mer och mer vänner! Hon är fantastiskt bra min syster alltså! När vi träffas (Ulf och M är såklart oftast med oxå) så blri det alltid kvällar fulla av skratt, skitsnack och massa gamla minnen! Och Angelica jag ser fram emot att få mer och mer minnen med dej...
.
Hon är grym min syster Angelica...
.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Älskar dig broris!

2011-01-22 @ 16:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0