Första pappamorgonen - check!

Japp, då fick man vara med om den första morgonen ensam med pojkarna! M gick ju upp 0300 och jag fick göra allt jobbigt - eller hur?!
Jonte vaknade klockan 6 å ville ha mat, sen somnade han om och sov till kvart över 9!
Musse vaknade till 8, kom in till mej i stora sängen, kröp nära och sova tills jonte väckte oss med att ligga å sjunga - ni fattar vilken jobbig morgon va?!
Det e nästan så man skäms så bra man kan ha det!
Morgondagen blir faktiskt ett kapitel för sig, då är det lite mer tider som skall passas eftersom Rasmus skall till dagis kvart i 9! Det betyder att jag måste ställa klockan , hua, på så tiditg som kvart i ,- gå upp å göra frulle med Musse och samtidigt som han äter göra i ordning Jonken, låter oxå ganska jobbigt... eller inte! Inte när man har så snälla pojkar som jag har!
------
Trots dagens fullspäckade schema, hrrm, så har jag faktiskt hunnit med en hel del annat oxå. Det Blev Allum för att köpa 25årspresent till systeryster, laga mat å stressa iväg till simskolan med Rasmus (Mer om den senare) och sedan direkt därifrån till handbollsmatchen!
Inför matchen känded jag mej lite trött och hungrig, men hungern gick ju lätt att ta bort - tack Proteinpulvret! Tröttheten försvann direkt när uppvärmning började, men vad spelade det för roll egentligen, vi torskade trots att det kändes som vi hade bra chans att faktiskt knipa poäng!
-------
Simskolan var det ja, herrejesus va jag blev stolt över vår f.d. vattenrädda Rasmus! Det där med vattenrädsla kan man ju bara glömma nu, han är som en liten fisk vill jag allt säga!
Idag så "räddade" han mej från vattnet - dvs att jag flyter iväg från kanten pch han dyker i efter mig och tar upp mig till ytan! Sen så simmade han kanske 3-4 meter på rygg utan hjälp, han simmar under vattnet själv säkert 5 meter, dyker i från kanten, dyker till botten, tittar under vattnet - you name it!
Usch va ja e sådär Pappastolt nu !

sov gott nu alla godbitar!
Puss å bit i knät!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0