må som man förtjänar...

fy faaaan, jag hatar att va sjuk, att ha feber å att va förkyld... Undra vad jag har gjort för att förtjäna detta?
.
Fundering 1: Vart finns alls snor när man inte är sjuk?
.
Gårdagens sjukhusbesök med jonken var ett kapitel för sig, sällan har ett rum varit så tråkigt som det var igår, totalt astråkiga färger på väggarna, bara massa supergamla barnböcker (vilket inte är kul) och en brits som knarrade! Lägg därtill en Jonte som absolut inte vill sova, trots att han är trött och en pappa som mår dåligt för han är sjuk... Härlig kombo det där va?
När vi suttit i rumme i typ 2 timmar kom så äntligen läkaren, och ja trode jag hade hamnat i ett skämt... Hon kunde knappt svenska kändes det som, och när ja har halva huvudet fullt av snor är det inte direkt det första ja vill ha!
Det värsta var dock ändå när hon skulle avleda Jonathans uppmärksamhet från henne till mej istället, då tog hon ett finger typ 15 cm framför Jontes ögon och viftade bort med fingret mot mej - jag tänkte bara va faan?
Vi fick iaf svar, Jonte har dubbelsidig öroninflammation, härligt att mina söner ärver en sånt otroligt trevlig sak från sin far! Jag har säkert haft minst 88 örininflammationer som jag kommer ihåg, typ varje gång jag är förkyld! Har för övrigt en på ingång nu känner jag, så det gäller att sköta sig!!
.
Idag var jag självklart aptröt när Musse vaknade, kom ju inte hem förrän efter 1 igårnatt! Så jag satte på barnprogrammen på tv och vände mej om och sov i en timma till! Dagen sen har gått mest i slentrian, e helt off men febern börjar så sakteligen maka sig neråt iaf!! Det e ju bra , e det....
.
Musse är superpigg idag, såklart för han är ju inte sjuk längre! M ligger och sover med Jonken, hon har ju jobbat sen 4 inatt! Så jag får vara en stöttande förälder och aktivera Musse - jag vill egentligen bara lägga mej och sooova!!
.
Blir nog iaf minst någon uppdatering till idag! Basattnivet...

Kommentarer
Postat av: Angelica

Tjohooo vad kul med sjukdomar.

Men lite kul var det väl ändå att din kära lillasyster höll interaktivt sällskap med dig?



Pözz

2011-01-21 @ 15:42:34
URL: http://atreuy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0