Musse är sjuk..

Ja godmorgon mina vänner!
Dagen blev inte riktigt som den var planerad, om man säger så! Det hela började i natt vid halv 2, Rasmus kommer gråtandes in och väcker mig! Han är mer eller mindre sovandes så jag går lugnt och försiktigt med honom in i rummet igen och läger honom, nemas problemas om man säger så! trodde jag iallafall... denna procedur upprepades ungefär 1000 gånger kändes det som! Jag var ju själv ganska trött så jag tänkte ju såklart inte på att han kunde vara sjuk, bara att han var lille söta Rasmus som helst ville sova mellan mamma och pappa!
Anyway, efter 1000de nattningen somnade han äntligne för natten och ja kunde sova, i ungefär 30 minuter innan Ms klocka ringde 0300 och ja vaknade till, dock inte länge sen sov ja som en stock igen!
Jag trodde som sagt att allt var lugna firren, Jonken som som vanligt och jag räknade kallt med att iallafall få sova till 0745 då klockan skulle ringa - Ack så fel ja hade igen!
strax innan 7 kommer Rasmus igen, denna gången lyfter jag bara upp honom i sängen eftersom jag låg ensam, då säger han:
- Pappa, jag är jättevarm och min mage ajjar sig, den gör faktiskt jätteont..
Så trots att jag mer eller mindre sover känner jag på stackarn och innan jag ens nuddat honom vet jag att han kokar, så det blir till att gå upp igen, hämta alvedon och få honom att försöka sova! Sen ringa till dagis och ringa till tandis - Cancelled!
Nu sitter vi iaf i soffan, han skall snart få lite glass och kolla på film, ganska så mysigt faktiskt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0