okay, here we go..

Jahopp, då var dagen äntligen här, jag är From nu officiellt Pappaledig!
Därför tänkte jag att ja (återigen) skall börja blogga, har ju gjort åtaliga försök innan men typ tappat det totalt efter några veckor.
Varför ska ja börja igen då?
jo anledningarna är främst två; för det första så tycker jag själv att jag har en del kul, intressant, spännande och roande att dela med mig av och för det andra så finns det en sjujäkules massa hemmamammabloggare, meninte alls lika många hemmapappabloggare!
SÅ vart ska ja börja?
För alla er trogna läsare (haha) så kommer en snabb press om mig och det jag i huvudsak kommer blogga om, dvs mina två pojkar!
Jag heter Patrik - är 26 år gammal/ung - gift sedan maj 08 - spelar handboll och gymmar flera gånger i veckan - är något skadebenägen - jobbar i Göteborgs Hamn - har taskig självbild (kommer nog märkas) - är fullkomlig jätteprylgalen - är väldigt social (ibland för mycket, eller hur M?) - har gröna reptilögon - slarver - gillar att smsa... Mer info kommer att komma det lovar jag!
Min stora son heter Rasmus - 3.5 år gammal - kallas Musse och Tussen - pappas sociala sätt - gillar pappas handbollsträningar - en fena på att dyka under vatten - otroligt snabblärd - Wiifantast - Tjejtjusare - toystoryälskare - gröna ögon - fullkomligt galen i sin lillebror...
musse
Min lilla son heter Jonathan - halvår gammal - vet knappt hur man gråter - älskar mat - kallas Jonte, Jonken och Barba - mammas humör -  lyser upp när han ser Musse - sover på nätterna - håller nog på att få tänder nu...
Sen finns ju självklart alltid Maria där vid min sida, för att beskriva henne kort så kan man säga - 25 år - jobbar på tv4 - sätter alltid sig själv sist - får mig alltid att skratta - min bästa vän - omtänksam - "bubblan" - fullkomlig opryltokig - ordningstokig.....
Under min första dag som pappa ledig har ja fått gjort jättemycket, eller inte alls för jag har sovit så sjukt dåligt inatt - sådeså! Körde M till tåget, åkte å handlade, ätit mat med pojkarna, sett på toystory 3 med Musse och nu sitter jag här.. Spännande eller hur?
har ju såklart gjort massa smågrejjer som jag uppenbarligen förväntas göra här hemma varje dag, så det känns bara onödigt att skriva upp, eller hur?
Nä, nu ska ja busa lite med Jonken, nånting säger mig att Musse kommer att vara med oxå!
puss å nyp i stjärten!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0