alldeles för trött

Vilken dag det har varit, är egentligen alldeles för trött för att blogga men med tanke på mina härliga läsare skall jag åtminstone försöka summera dagen!
.
Dagen bärjade med att vi sov för länge i morse, och med tanke på att Rasmus iböand kan ta typ 1 timme på sig att äta frukost kände jag "shit det blir en sån här dag.."
Jag hade fel som vanligt typ, Musse var en riktig pärla och slängde i sig frullen medans jag gjorde i ordning Jonke, sen styrde vi bilen mot dagiset! Därefter åkte jag å Jonken hem, ät lite frukost vi oxå bestående av välling till mig och keso med hallon till Jonke - eller var det nu tvärtom?
Därefter messade jag lilleskitbrorsan och kollade om han jobbade eller gick i skolan idag, tänkte åka dit å tjöta lite å så...fick svar klockan halv 1 för då passade det att vakna tykcte han - dagens ungdomar :P
Så istället tog jag på mig fixarhatten och gjorde massa halvtrökiga men ack så viktiga saker, ringde till både det ena och det andra stället och känner mej faktiskt lite stolt nu!
.
Vi hoppar fram några timmar, allt som hände därefter var mest sånt däringa pappamys å sån som ingen människa vill läsa om!
.
Vid halv 5 vaknade Jonte från sin middagssömn och var heelt otröstlig, han var supertrött och ville verkligen sova mer men han kundei nte ligga stilla i mer än 5 sekunder innan han började gråta, jag fick mer eller mindre panik för sån här har han aldrig varit innan - Jonte är ju alltid glad och nu kunde han inte sluta gråta...
GFörsökte med allt men inget hjälpte, desperat över en lösning känner jag att jag är tvungen att gå på toa (mindre viktigt för er att veta men viktigt för sammanhanget) så jag ber världens bästa Rasmus om hjälp att hålla lite koll på Jonte och Vips så blir jonte glad.. Det räcker lixom med att han får se sin storebror så bli han glad! 30 sekunder senare gör jag gröt till Jonke och tänker att eftersom Musse varit så himla duktig idag kanske han skall åf prova att mata Jonte - Detta älskade både Musse och Jonke och jag själv blev sådäringa pappastolt återigen!
.
För övrigt så har jonte tänder som typ är en millimteter från att sticka upp - därav alla dessa tårar..
.
när det var dags för middag gjorde jag världens goaste kött, men eftersom Musse inte är någon grönsaksälskare och tillbehöret var ungsgratinerade grönsaker gjorde jag pasta till honom och således var detta klart tidigare. Medans jag står och gör klart det sista med mina härliga grönsaker tror jag mig höra att Jonte börjar gallskrika, vänder mej snabbt från ugnen och får se en Jonte som inte alls gallskriker - han SKRATTAR så mycket att han knappt kan andas! Tiokmusse sitter med sin mat, men äter inte utan dansar, stojjar och sjunger för jonte! Det skrattet var nog det allra härligaste, ärligaste och mest uppiggande jag någonsin hört, blev varm i hela mig! Detta höll sedan på i mer eller mindre 10 minuter innan jag fick säga till Rasmus at han kanske borde äta lite oxå innan maten blir megakall - vilken tråkig pappa jag är...
.
Handbollsträningen sen på kvällen gick grymt, känner mej både lättare, piggare och starkare än på länge - härliga semester..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0