va är det som händer..?

Shit å jisses va dåligt jag har uppdaterat, har visserligen haft fullt upp och massa roliga saker har hänt - men ändå! Näe, skärpning Putte...
.
Idag blir det iallafall en liten resume av vad som hänt i veckan, sen kör vi järnet under den kommande veckan och framöver...
.
Musse sa en ganska rolig grej till mej häromdagen:
- Pappa, kan inte morfar bli min pappa nu??
- Men varför då Rasmus?
- Jo men jag tycker att morfar är så rolig...
- Men är inte jag rolig då??
- Jo, men det är klart pappa, men du har ju varit min pappa så länge nu, jag vill prova att byta lite...
Han e så söt den lille knodden...
.
Jonte gjorde sin första handbollsträning i torsdags, tänkte kolla om det fungerade att ha med honom oxå, Musse förljer ju med typ varje vecka och det är ju absolut inga som helst problem, men Jonken är ju lite mindre... SÅ ja frågade tränarputte om han kunde tänka sig att ha lite koll på Jonken om han inte ville sitta sova eller sitta i sin stol.. Inga problem svarade han och trodde säert att Jonken skulle sitta lugnt å stilla under hela träningen - ack så fel! Jonte var superglad och på bästa humöret men han ville ju vara med på träningen, så han fick följa med Putte samtidigt som han coachade, och det funkade hur bra som helst...
.
Fjällenstugan är numera definitivt vår, fantastiskt gött.. så nu är kommade vintrarna bestämda och allt - Fantastiskt!!
.
Lille Daniel fyllde även år nu i veckan, 21 år har han hunnit bli, shit va tiden gått fort!
 Minns ju tyå när han hade världens pipröst och kallade sig för Killer90boy på sin telefonsvarare..
 Kommer även ihåg när han hade sitt egna lilla musikprojekt med Lillrobban - Dr. Disco med skivan Splash- och även när dom två brukade hänga sina stora Nallar (typ säkert 1 m långa) i en snara ner för trappan och boxa på dom!
Samma nallar råkade även ut för att få ögonen utslitna, få pälsen avklippt och få Axe med tändare sprayade över sig... Näe, dom två har haft sina grejjer för sig, men det var några år sen nu...
Nu är han ju som sagt 21 år, bor i egen lägenhet, jobbar och pluggar på Chalmers och är både längre och större än vad jag är - lille Daniel har blivit ganska så vuxen nu...!
Han hade iallafall Grabbkväll i Fredags, så det blev en och annan Whiskey, jäger och Redbull och annat gött under kvällen! Själva Resultatet i FIFAtureringen behöver vi inte prata om, jag var helt enkelt okapabel till att göra mål, men ja hade kul ändå...
.
Lördagen spenderades på släktkalas ute i frölunda, och efter en något mindre lyclkad start på dagen lyckades vi rätta upp våra humör och var glada och allt när kalaset drog igång! Därefter blefv det till att åka hem och ha en riktigt myskväll med Johan och Anneli - typ världens goaste!
.
Idag har det mest handlat om att vänta in matchen som skulle spelas, ÖHK 2002 stod för motståndet och tiden att vänta in var 15.15! Jonte tyckte iallafall att det var dags att vakna typ 7, M och jag var typ helt väck när han drog igång med först massa gråt och sen efter lite välling en sjujäkules massa sång och skratt! Efter en stunds intern tävlan om vem som egentligen vartröttast av mig och M tog jag - som den genteleman jag är - på mig att gå ner med våra fantastiska killar och tänkte låta M sova lite till... blev inte riktigt som jag tänkt mej så klockan 11 sa jag till Musse att han fick gå ipp å väcka mamma, vi hade ju faktiskt lite att göra under dagen... Så när hon sen kommer ner ser hon riktigt utvilad ut, skönt för henne!! Sen kommer det som jag blev så imponerad över, hon bestämde sig för att hämta bilen som stod hos svärföräldrarna sen dagen innan, men istället för att göra som vanligt bli körd dit så valde hon att ta en löprunda dit... hon hade snackat lite om det när jonken vaknade på morronen men jag trodde ju aldrig att hon skulle göra det... Men det gjorde hon, på med typ världens snyggaste löparskor och lite goa kläder och ut i kylan - jag blev impad!!
Matchen slutade för övrigt och ganska så ovanligt med seger för oss, 30 - 17!! go seger!!
.
Nu sitter jag iallafall här å skriver medan Musse spelar Kinect på xbox, fantastiskt va snabbt han lär sig, redan nu bättre än vad jag är typ..haha!
.
puss å kram på er alla snyggingar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0